Pigūs skrydžiai jūsų kelionėms
Užsakymo apmokėjimas
  Prisijungti
Skrydžiai – visos naujienos

Avialinijos ruošiasi blogiausiam - šiais metais tikėtis pigių bilietų neverta

2020-04-30

Po koronaviruso pandemijos, privertusios daugelį pasaulio šalių uždaryti savo sienas, rinka bus visiškai kitokia. Pasak aviacijos ekspertų, dauguma oro linijų neišgyvens krizės. Tikriausiai ilguoju laikotarpiu neliks ir pigių bilietų.

Kai skrydžiai bus atnaujinti

Dauguma Europos šalių oficialiai nutraukė skrydžius iki balandžio 24 d. Bet net jei skrydžiai bus atnaujinti šio mėnesio pabaigoje, oro linijoms kils klausimas: kur galima skristi, kurios šalys priims lėktuvus? Kita problema -  kokias finansines galimybes keliauti po karantino turės dauguma europiečių.

„Niekas negali numatyti, ar skrydžiai vasarą bus atnaujinti. Akivaizdu, kad Europos aviacijos rinka įsibėgės labai lėtai, ne tik pasiūla, bet ir paklausa bus ženkliai sumažėję. Oro linijų bendrovės nežino, kokia gyventojų perkamoji galia bus po krizės. Sunkmetis gali užsitęsti, nes ekonominės koronos viruso pasekmės gyventojams yra sunkiai prognozuojamos. Maršrutų kiekiai, skrydžių dažnumas, lėktuvų skaičius ir daugelis kitų oro linijų bendrovių komponentų priklauso nuo to “, - komentavo oro linijų atstovai.
Pilnai skrydžiai gali būti atnaujinti rudenį, prognozuoja konsultacijų bendrovė „Friendly Avia Support“. Tačiau rinka bus visiškai kitokia - dėl sumažėjusios perkamosios galios kris lėktuvų bilietų paklausa, nebus vykdomi ir pigūs skrydžiai, nes oro linijoms teks kompensuoti nuostolius.
Jei vasarą skrydžių skaičius bus ribotas, oro linijos praras pagrindines pajamas. Aviacija yra sezoninis verslas: vasarą uždirbama pinigų ir sukuriami rezervai žiemai.
„Visos oro linijos jau prarado 2020 m. vasarą kaip didelio pelningumo laikotarpį. Esant tokiai situacijai, nesvarbu, kada skrydžiai bus atnaujinti: gegužę, birželį, liepą ar rugpjūtį. Bendrovės tikisi pasiekti daugiau ar mažiau stabilius rodiklius ne anksčiau kaip 2021 m. vasarą, todėl dabar visi kuria planus, kaip suvaldyti situaciją. Bet kokiu atveju visi tikisi  blogiausio scenarijaus. Stebint daugelio pasaulio šalių vyriausybių elgesį, visi supranta, kad oro linijoms valstybės parama yra realiausias variantas išgyventi ir atnaujinti skrydžius “, - teigia oro linijų bendrovių atstovai..

Oro linijų bendrovių atsrtovai pastebi, kad skrydžiai vasarą ir rudenį neatšaukiami. Pavieniai keleiviai grąžina lėktuvų bilietus, tačiau tai nėra masinis reiškinys. Be to, pinigų už bilietus vasarai ir rudeniui susigrąžinti pilnai nepavyktų, ne taip, kaip vyko paskutiniu metu. Skrydžiai nėra atšaukiami, todėl ir bilietai yra grąžinami tik pagal aviabilietų grąžinimo taisykles, kurios dažniausiai nenumato pilno grąžinimo.

Daugelis oro linijų bendrovių krizės neišgyvens

„Jei krizė tęsis bent iki birželio 1 d., daugelis oro linijų jos neišgyvens“, - prognozuoja konsultacijų bendrovė „Friendly Avia Support“.
Kuo ilgiau truks apribojimai, tuo labiau oro linijų bendrovės nukentės. Labiausiai nukentės užsakomųjų skrydžių kompanijos, jų galli praktiškai nelikti. Kalbant apie didelius nacionalinius vežėjus, viskas labai priklausys nuo valstybinės paramos. Kai kurios šalys svarsto tokių oro linijų bendrovių nacionalizavimą.
O štai tokios privačios bendrovės kaip  Wizz Air ir Ryanair kol kas deklaruoja, kad krizę tikrai išgyvens. Tikėtina. Jų padėtis labiausiai priklausys nuo to, kaip pasikeis judėjimo tarp valstybių taisyklės po epidemijos .
Dabar oro vežėjai nevykdo įsipareigojimų ir nemoka įmokų už lizinguojamus lėktuvus, negali gauti naujų paskolų. Pirmą kartą lizingavo istorijoje lėktuvai tapo niekam nereikalingi. Lizinguotojai ir bankai neskuba atsiimti lėktuvų net iš problemiškiausių kompanijų, pažymi aviacijos ekspertai. Atsiėmus lėktuvus jie turėtų daugiau problemų, negu palikdami juos kompanijoms, nes kompanijos vis dar moka už orlaivių stovėjimą ir priežiūrą. Todėl dabar jie neliečia net problemiškiausių oro vežėjų.